Płyny do wspomagania
( ilość produktów: 13 )Płyny do wspomagania, dlaczego są tak istotne?
Jako kierowca na pewno doceniasz wynalazek jakim jest wspomaganie kierownicy w Twoim samochodzie. Jednak by działało ono bez zarzutów potrzebuje specjalnych płynów do układu wspomagania kierownicy które pozwolą nam o nie zadbać. Posiadamy całą gamę artykułów chemicznych które pozwolą zadbać Ci o układ wspomagania. Zdarza się, że układ wspomagania traci szczelność, dlatego możemy Ci również polecić płyn do układu wspomagania z uszczelniaczem również dostępny w naszym sklepie.
Wspomaganie układu kierowniczego zdecydowanie poprawia wygodę oraz bezpieczną jazdę i manewrowanie samochodem. Aby móc w pełni wykorzystać wspomaganie, należy o nieodpowiednio dbać. Ważne jest, aby dobrze dobrać odpowiedni płyn do wspomagania. Problem może stanowić układ, który jest nieszczelny, gdyż traci on swoje właściwości. Niestety brak płynu czy też już zużyty płyn negatywnie oddziałuje na układ wspomagania.
Istotne jest to, że płyn pełni funkcje smarującą, dlatego wpływa na zmniejszenie tarcia w mechanizmach układu. Istotne jest, aby regularnie wymieniać płyn, ponieważ nie tylko wpłynie to na komfort jazdy, lecz zmniejszy zużycie wszystkich elementów układu.
Płyn do wspomagania kierownicy
Pompa wspomagania tworzy ciśnienie, a to wprowadza olej do układu. Dobrze dobrany płyn do wspomagania zdecydowanie ułatwia kierowanie pojazdem. Olej do układu kierowniczego, wpływa na zmniejszenie użycia ilości siły wtedy, gdy potrzebne jest kilkukrotne obracanie kierownicą przykładowo przy parkowaniu.
Płyny do wspomagania – które najlepiej wybrać?
Gdy zastanawiasz się jaki płyn eksploatacyjny do wspomagania wybrać, zwróć uwagę na markę Twojego samochodu a także na charakterystykę Twojej jazdy. Jeśli chcesz go dolać, ważne jest abyś wybrał taki sam jaki był wlany poprzednim razem. W przypadku gdy dolejemy inny płyn niż wcześniej został wlany, istotne jest by wymienić cały płyn, który obecny jest w układzie i wlanie jednego konkretnego. Jeśli chodzi o żywotność płynu, producenci najczęściej określają, że jest to do 2-3 lat oraz około 100 tysięcy przejechanych kilometrów. Całkowita wymiana płynu nie jest trudna. Należy zwrócić uwagę, aby nie zapowietrzyć układu.